نحوه برس کشیدن مو ها – معرفی چند اشتباه رایج در شانه کردن مو

برس کشیدن مو ها کاری آسان به نظر می رسد. تنها کافی است از دراور اتاقتان برس را برداشته و موهایتان را شانه کنید. اما برای این کارِ به ظاهر ساده، روش های درست و غلطی هم وجود دارد. اگر نحوه برس کشیدن مو ها یتان اشتباه باشد، می تواند به تار موها آسیب رسانده و باعث بروز مشکلاتی مانند ریزش و گره خوردن آنها شود. همچنین درست شانه کردن مو ها هم می تواند به شما موهایی نرم، درخشان و قوی بدهد.در اینجا به تعدادی از مشکلات رایج که ممکن است بدون اینکه بدانید، مرتکب شوید اشاره خواهیم کرد.

استفاده از برس اشتباه
دو عدد برس چوبیبرس ها از آن دسته لوازمی نیستند که یکی از آنها، مناسب همه کس باشد. قبل از استفاده از یک برس، آن را امتحان کنید. برس انتخابی شما نباید بیش از حد سفت و سخت باشد و باید بافت موها و استایل و مدلی که می خواهید به آن بدهید را کامل کند. استفاده از برس های گرد و فلزی در زمان سشوار کردن، به موهای شما حجم اضافی می دهد. اگر موهای شما فر یا زبر است، از یک برس سفت و سخت استفاده کنید که برای رد شدن از بین موهایتان به اندازه کافی نیرو دارد. برس های صاف برای مدل موهای نرم و براق خوب می باشند. یک برس صاف و به شکل پارو، برای زمانی خوب است که می خواهید موهایتان را از بالای سر بسته یا به شکل دم اسبی در بیاورید. از برس هایی که در انتهای شاخه هایشان یک گوی کوچک دارد، اجتناب کنید. ممکن است موی شما دور آنها پیچیده شده و کنده شود. بهترین انتخاب برای شما، برس های مو دار یا شانه های دندانه دار می باشد. این دسته از برس ها بدون کندن مو، گره های آنها را باز می کنند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از برس های چوبی می تواند موجب پیشگیری از موخوره شده و حتی موخوره هایی که از قبل داشتید را از بین ببرد.

مطلب مرتبط: تاریخ انقضای محصولات آرایشی چقدر است؟
استفاده کم از برس
یک خانم در حال برس کشیدن موهای بلندشاگر موهای بلند دارید، نحوه برس کشیدن مو ها یتان باید آرام و ملایم باشد. شانه کردن یک مرتبه در روز موها، خوب و مناسب است و به نرم کردن تار مو، پخش کردن روغن های مو و ارتقاء پوست سر کمک می کند.

استفاده بیش از حد برس
یک خانم در حال برس کشیدن موهای بلندش۳ یا ۴ مرتبه شانه کردن مو ها معمولا برای باز کردن گره یا درست کردن مدل موهایتان کافی است. هرچند بار بیشتر برس بکشید، احتمال اینکه به موهایتان صدمه بزنید، بیشتر می رود.

شانه کردن نوک موها
یک خانم در حال برس کشیدن موهای بلندشروغن طبیعی پوست سر شما، نرم کننده ای عالی می باشد. اگر تنها نوک موهایتان را برس کنید این روغن پخش نخواهد شد. اگر نحوه برس کشیدن مو ها یتان درست باشد، این روغن طبیعی به همه جای موها خواهد رسید.

استفاده از برس بدون توجه به خیسی یا خشکی مو
احتمال ریزش و شکستن تار موهای خیس بیشتر است. از یک شانه یا برسی که برای آرام باز کردن گره موهای خیس طراحی شده، استفاده کنید. شانه هایی که مخصوص موهای خیس می باشند، معمولا تارهای انعطاف پذیری دارند که تار موهای خیس را خم نکرده و نمی شکنند.

عدم استفاده از برس قبل از شستن مو
یک خانم در حال برس کشیدن موهای بلندشموها در زمان خیس بودن از همیشه ضعیف تر می باشند؛ برای جلوگیری از گره خوردن موها، قبل از آنکه به حمام بروید و موهایتان را خیس کنید، از برس استفاده کنید.

استفاده از برس برای موهای خیس
یک خانم در حال شانه کردن موهای بلندشهمانطور که گفته شد، موها در زمان خیسی از همیشه ضعیف تر، شکننده تر و آسیب پذیر تر هستند. پس قبل از آنکه از برس استفاده کنید، با انگشتان و دستانتان گره موها را باز کرده و نرم ترشان کنید. این روش، ملایم تر از این است که بالافاصله از برس استفاده کنید و باعث می شود به موهایتان آسیب وارد نشود.

مطلب مرتبط: سفید کردن دندان ؛ از بلیچینگ تا لمینت
اشتباه در نحوه برس کشیدن مو ها
یک خانم در حال برس کشیدن موهایشاگر نحوه برس کشیدن مو ها از بالا به پایین باشد، باعث ایجاد گره و ریزش مو شده و به طور کلی موجب صدمه زدن به موها می شود. زمانی که گره موهایتان را باز می کنید، بهترین نحوه شانه کردن مو ها به این صورت است که ابتدا برس زدن را از چند اینچی نوک موها شروع کنید و سپس کم کم بالاتر و به سمت ریشه ها بروید. زمانی که تمامی گره های ناحیه ای که برس می زنید را باز کردید، برس را به پوست سرتان نزدیک تر کنید (کف سرتان را هم برس بزنید؛ برس زدن ریشه موها به پخش کردن روغن طبیعی مو، نرم کردن موها و سالم نگاه داشتن آنها کمک می کند) این روش باعث می شود که موهایتان کشیده نشده و استرس غیر ضروری و احتمالا صدمه اضافی، به موهایتان وارد نشود. اگر تمام طول موهایتان را در یک حرکت برس کنید، مطمئنا گره ایجاد می کنید و حتی ممکن است موهایتان کنده شود. با استفاده از این روش ها، موهایتان بالاخره گره زدایی شده و می توانید به راحتی از بالای سرتان، آنها را شانه کنید.

استفاده از برس برای موهای فر
نیمرخ یک خانم با موهای کوتاه فر مشکیاگر موهای فر دارید، از برس زدن آنها زمانی که خشک می باشند، اجتناب کنید. به جای برس به سراغ شانه بروید و به آرامی به شانه کردن مو ها یتان بپردازید. برس کردن موی فر می تواند کوتیکل های مو را تحریک کرده و حتی فر موها را بشکند. بجای اینکار، از یک شانه که فاصله بین دندانه هایش زیاد است استفاده کنید تا بتوانید تار موهایی که گره خورده اند را در زمان خیسی آنها باز کنید.

منبع: rimoj

Leave a comment